Σάββατο 2 Μαΐου 2015

ΑΣΚΗΣΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ: Διερεύνηση δεσμών-συναισθημάτων

Υλικά: Φωτογραφίες του παιδιού και της οικογένειάς του σε διαφορετικές ηλικιακές περιόδους.

Οδηγίες
1ο Στάδιο 
Προτρέπουμε το παιδί να διαλέξει μία φωτογραφία οικογενειακή για κάθε ηλικιακή περίοδο (βρεφική, πρώιμη παιδική, σχολική ηλικία και προεφηβική-ανάλογα με την τωρινή του ηλικία)

2ο Στάδιο
Στη συνέχεια, το ενθαρρύνουμε να περιγράψει την καθεμιά φωτογραφία (που βρίσκεται, πως πέρασε, πώς ένιωσε).

3ο Στάδιο
Στη συνέχεια, το παιδί καλείται να παρατηρήσει τη θέση των προσώπων μέσα στη φωτογραφία (ποιοι στέκονται συνήθως δίπλα δίπλα, ποιοι είναι απομακρυσμένοι) και να συγκρίνει παλιότερες με καινούριες φωτογραφίες με βάση αυτό το κριτήριο.

4ο Στάδιο   
Τέλος, γίνεται συζήτηση των αποτελεσμάτων της σύγκρισης των φωτογραφιών και αναγωγή τους στις πραγματικές τρέχουσες σχέσεις των προσώπων.



Σημειώσεις:
Η δραστηριότητα αυτή έχει ως στόχο την διερεύνηση της σχέσης που διατηρεί το παιδί με τα οικογενειακά του πρόσωπα κατά το πέρασμα του χρόνου. Τελικά πόσο μπορεί μία φωτογραφία (θέση, στάση σώματος) να μας δείξει την ποιότητα των  σχέσεων (στενές ή απομακρυσμένες) που υπάρχουν μέσα στην οικογένεια;
Παραλλαγή – επέκταση:
Ως επέκταση, μπορούμε να προσθέσουμε φωτογραφίες με φίλους ή κάποια σημαντικά πρόσωπα της ζωής του παιδιού (π.χ. δάσκαλος). Με τον ίδιο τρόπο, το παιδί καλείται να μιλήσει για τις σχέσεις που είχε κατά τη περίοδο της λήψης της φωτογραφίας και τις σχέσεις που διατηρεί ή όχι κατά τη τωρινή περίοδο.






0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου