To διαζύγιο
της Χρύσας Βαλαμουτοπούλου
Οδηγίες
Ιο Στάδιο
|
Προτρέπουμε το παιδί να γράψει σε ένα χαρτί
μία ιστορία ή να ζωγραφίσει για μία οικογένεια όπου όλοι ζουν μαζί. Μέσα
στην ιστορία , θα χρησιμοποιήσει τα συναισθήματα: χαρά, λύπη, θυμός, φόβος,
αγωνία και να τα μοιράσει στους ήρωες της ιστορίας του.
|
|
|
2ο Στάδιο
|
Στη
συνέχεια, προτρέπουμε το παιδί να φτιάξει μία ιστορία ή να ζωγραφίσει για μία οικογένεια που δεν ζουν
όλοι μαζί. Σε αυτήν την περίπτωση, οι γονείς έχουν πάρει διαζύγιο και μένει
ο καθένας σε διαφορετικά σπίτια. Μέσα στην ιστορία , θα χρησιμοποιήσει τα συναισθήματα: χαρά, λύπη,
θυμός, φόβος, αγωνία και να τα μοιράσει στους ήρωες της ιστορίας του.
|
|
|
3ο Στάδιο
|
Στη
συνέχεια, ενθαρρύνουμε τη συζήτηση με το παιδί .Σημασιοδοτούμε και
αναπλαισιώνουμε θετικά κάποια επώδυνα και αρνητικά συναισθήματα που τυχόν
υπάρχουν «στην ιστορία του διαζυγίου.». Για να το πετύχουμε αυτό, θα χρειαστεί
να εστιάσουμε σε θετικά στοιχεία (π.χ. οι γονείς σου σε αγαπούν το ίδιο, θα
είναι πάντα δίπλα σου) και να απεγκλωβίσουμε το παιδί από τις τύψεις (φόβο)
ότι ευθύνεται εκείνο για το διαζύγιο.
|
|
|
4ο Στάδιο
|
Τέλος,
μετά από τη συζήτηση, προτρέπουμε το παιδί να φτιάξει ξανά την ιστορία των
διαζευγμένων γονέων χρησιμοποιώντας θετικά μόνο συναισθήματα (χαρά, έκπληξη,
ανακούφιση, ηρεμία) ώστε η δραστηριότητα να κλείσει με το παιδί να έχει ένα
ευχάριστο συναίσθημα .
|
|
|
Σημειώσεις:
Η δραστηριότητα αυτή προορίζεται για παιδιά χωρισμένων γονέων και στόχο
έχει την συναισθηματική προσέγγιση του «διαζυγίου» ή αλλιώς της απώλειας της
αίσθησης του «μαζί» στο ίδιο σπίτι. Προτείνεται κυρίως στους ψυχολόγους-ψυχοθεραπευτές. Θα
μπορούσε όμως να χρησιμοποιηθεί κι από τους ίδιους τους γονείς, οι οποίοι
είναι χρήσιμο να παρακολουθουν
παράλληλα συμβουλευτικές συνεδρίες.
Παραλλαγή – επέκταση
Μετά
την αφήγηση των ιστοριών, μπορεί να ακολουθήσει δραματοποίηση τους μέσω ενός
θεατρικού μεταξύ του ενήλικα και του παιδιού ή μέσω κουκλοθεάτρου.
|
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου