Τα παιδιά με διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή (αυτισμός) χρειάζονται ένα
άρτια οργανωμένο δίκτυο εκπαιδευτικής υποστήριξης, ώστε οι ανάγκες τους
να καλύπτονται στο μέγιστο βαθμό. Τα παιδιά με ΔΑΔ εμφανίζουν δυσκολίες
στην επικοινωνία, τη συναισθηματική έκφραση και τη συμπεριφορά τους
μέσα σε μια ομάδα. Γι αυτό, καλό είναι ο εκπαιδευτικός να ακολουθεί
κάποιες οδηγίες που θα τον βοηθήσουν στο πολυσύνθετο έργο του.
Ο ρόλος του δασκάλου
Ο δάσκαλος κατέχει κεντρικό ρόλο για την εκπαίδευση του παιδιού με διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή. Συγκεκριμένα, είναι χρήσιμο:
- Να δημιουργήσει ένα φιλόξενο, ήρεμο κι οργανωμένο περιβάλλον στη τάξη
- Να προσαρμόζει κάθε φορά όταν αυτό είναι απαραίτητο, τις δραστηριότητες στις δυνατότητες του παιδιού
- Να φροντίζει να δίνει απλές και σαφείς οδηγίες ώστε να γίνονται απόλυτα κατανοητές
- Να ενισχύει τη λήψη αποφάσεων, εισάγοντας σταδιακά τις επιλογές που υπάρχουν και δίνοντας έτσι στο παιδί την ευκαιρία να αποφασίζει τι είναι καλύτερο για εκείνο. Αυτό θα βοηθήσει πολύ στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης του παιδιού.
- Να ξεκινά με εύκολες δραστηριότητες και σταδιακά να εισάγει τις περισσότερο απαιτητικές.
- Να διαβεβαιώνει ότι το παιδί έχει κατανοήσει πλήρως αυτό που του ζητείται.
- Να σχεδιάζει εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για το παιδί με διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή.
- Να ελέγχει ανά τακτά χρονικά διαστήματα την πρόοδο του παιδιού.
- Να συνδεθεί με το διεπιστημονικό προσωπικό που εργάζεται με το παιδί (λογοθεραπευτής, εργοθεραπευτής, ειδικός παιδαγωγός, ψυχολόγος, παιδοψυχίατρος)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου