Υλικά: Παραμύθια
κλασσικά και μοντέρνα, κόλλες αναφοράς, μολύβι, γόμα.
Οδηγίες
Οδηγίες
1ο
Στάδιο
|
Προτρέπουμε το
παιδί να γράψει σε ένα χαρτί μία λίστα με τα ονόματα των "κακών" ηρώων των
παραμυθιών που έχει μπροστά του.
|
2ο
Στάδιο
|
Στη συνέχεια, ενθαρρύνουμε να διαλέξει τον ήρωα που
είναι ο χειρότερος όλων των κακών και να αιτιολογήσει την επιλογή του. (Γιατί επέλεξες αυτόν τον
ήρωα ως τον χειρότερο; Τι έκανε; Τι συνέπειες είχαν οι πράξεις του στους
άλλους ήρωες των παραμυθιών;)
|
3ο
Στάδιο
|
Στη συνέχεια, το παιδί καλείται να δικαιολογήσει τη συμπεριφορά του "κακού" ήρωα.
Σε αυτό το σημείο, μπορούμε να κάνουμε ερωτήσεις στο παιδί για να το
βοηθήσουμε. (Τι πιστεύεις ότι οδήγησε τον "κακό" ήρωα να φερθεί έτσι; Πιστεύεις ότι νιώθει μοναξιά/ανημπόρια;
Πιστεύεις ότι πήρε/έδωσε αγάπη; Θεωρείς ότι έχει φίλους και πώς μπορεί να
νιώθει γι αυτό; Θεωρείς ότι είναι κατά
βάθος πραγματικά κακός;)
|
4ο
Στάδιο
|
Τέλος, ακολουθεί συζήτηση σχετική με το τι θα μπορούσε να είχε κάνει
διαφορετικό ο "κακός" ήρωας ώστε να
αναδείξει το "καλό" κομμάτι που κρύβει μέσα του και να προσεγγίσει τον έξω κόσμο με θετικότερα αποτελέσματα.
|
Σημειώσεις:
Η δραστηριότητα
αυτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί με παιδιά που έχουν θέματα παραβατικότητας και αντικοινωνικότητας.
Ο «κακός» δεν είναι απαραίτητα κατά βάση κακός, αλλά καθοδηγείται από σκληροτράχηλα και
θυμωμένα εσωτερικά του κομμάτια που τελικά δεν τον οδηγούν σε καλά μονοπάτια.
Με αυτό τον τρόπο, τα παιδιά αυτά θα ταυτιστούν με τον κακό ήρωα και θα κατανοήσουν τις πιθανές αιτίες της «κακής»
τους συμπεριφοράς. Επιπλέον, θα μπορέσουν να απενεχοποιηθούν και να
αποστασιωποιηθούν από την ταμπέλα του «κακού» παιδιού.
|
Παραλλαγή
– επέκταση:
Μετά την αφήγηση των ιστοριών, μπορεί να ακολουθήσει
δραματοποίηση τους μέσω θεατρικού μεταξύ μας ή μέσω κουκλοθεάτρου.
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου