Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2015

Ψυχοπαιδαγωγικές ασκησεις για το παιδί σε ένα βιβλιο

Προϊόν συνδημιουργίας και πρώτη συγγραφική δραστηριότητα για την ψυχολόγο-οικογενειακή σύμβουλο Χρύσα Βαλαμουτοπούλου είναι το παρόν βιβλίο, το οποίο αποτελεί ένα εγχειρίδιο- πρακτικό οδηγό που απευθύνεται σε ψυχολόγους, επαγγελματίες υγείας, ειδικούς παιδαγωγούς, εκπαιδευτικούς και γονείς.


Στόχος του βιβλίου αυτού είναι η συνάντηση/συνδημιουργία ενός ενήλικα και ενός παιδιού.

Το πρώτο μέρος του βιβλίου περιέχει την εισαγωγή, όπου αποσαφηνίζεται ο τρόπος χρήσης του και γίνεται σύντομη αναφορά στο τι είναι επικοινωνία, πώς αναπτύσσεται η διαπροσωπική σχέση και ποια είναι τα αναπτυξιακά στάδια του παιδιού.

Στο δεύτερο μέρος καταγράφονται οι δραστηριότητες χωρισμένες σε τρεις κατηγορίες: θεραπευτικές, παιδαγωγικές, ψυχαγωγικές.

Το τρίτο μέρος περιλαμβάνει έτοιμο υλικό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στις δραστηριότητες.

Το βιβλίο αυτό έρχεται να καλύψει μια μεγάλη ανάγκη των επαγγελματιών που βρίσκονται στο ξεκίνημα της καριέρας τους για υλικό άμεσης πρακτικής εφαρμογής.

Επίσης απευθύνεται στους επαγγελματίες που βρίσκονται χρόνια στο χώρο προσφέροντάς τους νέες ιδέες, καθώς και στους γονείς, ώστε ο ελεύθερος χρόνος που περνούν με τα παιδιά τους να γίνει δημιουργικός.

Ευελπιστούμε να γίνει πηγή έμπνευσης για τον εμπλουτισμό της δημιουργικότητας, την ενίσχυση της επικοινωνίας και την ανάπτυξη της διαπροσωπικής σχέσης.

Τα έσοδα των πωλήσεων διατίθενται αποκλειστικά στον Σύλλογο Ελπίδα Παιδιών με Καρκίνο.


Πέτρα και νερό

176 δημιουργικές-θεραπευτικές δραστηριότητες για παιδιά: Για ψυχολόγους, επαγγελματίες υγείας, ειδικούς ψυχολόγους, εκπαιδευτικούς, γονείς

Γεωργία Ψαρρά και συνεργάτες 

Σαββάλας, 2011
287 σελ.
ISBN 978-960-493-041-8, [Κυκλοφορεί]
Τιμή € 14,70

Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου 2015

Η επιθετική συμπεριφορά στα παιδιά



Η επιθετικότητα κι η αντιδραστική συμπεριφορά αποτελούν το 1/3 των προβλημάτων παιδικής συμπεριφοράς που συνάντα στις μέρες μας ενας παιδοψυχολόγος στο γραφείο του.

Πιο συγκεκριμένα τα παιδιά που χαρακτηρίζονται από επιθετικότητα είναι συνήθως ανυπάκουα, αρνητικά, δείχνουν απάθεια και παρουσιάζουν αντιδραστική και προκλητική συμπεριφορά προς τα μέλη της οικογένειας τους, το διδακτικό προσωπικό του σχολείου και γενικά προς τα άτομα που κατέχουν εξουσία.

Η αντιδραστική και επιθετική συμπεριφορά των παιδιών δημιουργεί δυσκολίες στις σχέσεις τους με την οικογένεια, τους συνομήλικους και το σχολείο. Δημιουργεί όμως δυσκολίες και στα ίδια τα παιδιά καθώς εμφανίζουν χαμηλή αυτοεκτίμηση λόγω της απόρριψης που δέχονται από το περιβάλλον τους.

Πότε όμως ένα παιδί εμφανίζει παθολογική επιθετικότητα που χρήζει άμεσης αντιμετώπισης από ειδικό ψυχικής υγείας; Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς για να βοηθήσουν το παιδί τους; Δείτε το βίντεο όπου η ψυχολόγος Χρύσα Βαλαμουτοπούλου δίνει απαντήσεις στην παρέα του HappyDay στον AlphaTV.




Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2015

ΑΣΚΗΣΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ: "Εγω κι ο κίνδυνος"



Μέσα από τη δραστηριότητα που  ακολουθεί, μπορούμε να εμφυσήσουμε το αίσθημα του κινδύνου σε παιδιά τα οποία παρουσιάζουν προβλήματα συμπεριφοράς στο σχολείο (επιθετικότητα, υπερκινητικότητα, παρορμητικότητα) καθότι αυτά τα παιδιά αποτελούν υψηλή ομαδα κινδύνου για εκδήλωση παραβατικής συμπεριφοράς και πρόκληση σωματικών βλαβών στον εαυτό τους ή και τους άλλους.
                                                        Εγώ κι ο κίνδυνος

στόχοι

Θεραπευτικός
Χρόνος
Παιδαγωγικός

Εκπαιδευτικός




Ψυχαγωγικός




Υλικά: Εικόνες από το Ιντερνετ που απεικονίζουν παιδιά που βρίσκονται σε διάφορες δύσάρεστες κι επικίνδυνες καταστάσεις (π.χ παιδί που περνάει στον απέναντι δρόμο χωρίς να κοιτά καλά αν περνουν οχήματα, χρησιμοποιεί μαχαίρι, παίζει με τα σπίρτα ή τις πρίζες, ανοίγει κουτιά με φάρμακα, χτυπάει τα άλλα παιδιά, παιδί που καπνίζει,παιδί που πηδάει από μεγάλα ύψη κ.ο.)

Οδηγίες
1ο Στάδιο 
Αφού εκτυπώσουμε τις εικόνες που βρήκαμε στο διαδίκτυο τις αναποδογυρίζουμε για να μη φαίνεται αυτό που απεικονίζουν.

2ο Στάδιο
Στη συνέχεια, το παιδί αναποδογυρίζει μία εικόνα και το προτρέπουμε να περιγράψει αυτό που βλέπει.
3ο Στάδιο
Του ζητάμε να εντοπίσει τον κίνδυνο στην εικόνα που μόλις περιέγραψε.
4ο Στάδιο   
Στη συνέχεια, ζητάμε από το παιδί να μας πει τι θα έκανε αυτό αν βρισκόταν σε μια τέτοια κατάσταση ή τι θα έπρεπε να κάνει το παιδί που απεικονίζεται στη φωτογραφία.


 Παραλλαγή

Θα μπορούσαμε να αντικαταστήσουμε τις εικόνες από το Διαδίκτυο με χαρτάκια μέσα στα οποία θα περιγράφουμε με λόγια μία δυσάρεστη/επικίνδυνη κατάσταση. Η διαδικασία που θα ακολουθηθεί θα είναι ίδια